Zákazníkov si podnik nevyberá, alebo vyberá? U väčšiny prípadov si myslím že nie, no a potom zamestnanci určitých služieb či podnikov tak musia zdvorilo obslúžiť i zákazníkov, ktorých by v súkromí najradšej s prepáčením kopli do zadku (: .

hněv

Zamerajme sa teda na podnikanie i prácu zamestnancov humornejším spôsobom, opíšme si v článku pár odvetví podnikania či zamestnaní, ale predovšetkým typy zákazníkov, ktorí dokážu z práce spraviť obtiažnu až nepríjemnú záležitosť. Poznáte takých?

křik

Odvetvie- Internetové obchody, e-shopy
Tieto služby dávajú možnosť každému záujemcovi, aby kliknutím na vybraný tovar umiestnil svoju objednávku do virtuálneho nákupného košíka. Produkty, ktoré sú v e-shopoch na výber, sú poväčšinou lákavé. Niekedy stránku navštívime možno viac menej len zo zvedavosti, avšak lákavé ponuky nás odrovnajú a v zápätí nás prepadne závisť ak vidíme, že dotyčného tovaru je na sklade už len jeden alebo dva kusy. Možno nezaváhame, produkty  urýchlene pridáme do virtuálneho košíka, odošleme údaje o našej adrese, bez rozmyslenia klikneme na veľké tlačítko odoslať. No až potom zapneme rozum. Po určitej dobe, kedy je už náš tovar nachystaný a zabalený, možno už aj odoslaný na prevoz, tak žiadame o urýchlené zrušenie objednávky, pričom sa znalecky oháňame svojimi právami zákazníka.

zloba

Odvetie- Gastronómia a reštaurácie
Každý hosť má pred sebou jedálny lístok, v ktorom má bohatý výber rôznych jedál. Avšak natrafíme na hostí, ktorí samozrejme musia požadovať ešte niečo viac. Napríklad vidia ponuku v ktorej stojí, že sa jedná o kurací rezeň so zemiakmi a uhorkami. Ponuku si objednajú avšak s tým, že miesto zemiakov začnú požadovať ryžu, no a miesto uhorkov marhuľový kompót. V niektorých prípadoch sa neuspokoja s normálnou gramážou, požadujú napríklad o jeden kopček ryže viacej. Chudák čašník si to musí pamätať, pričom obsluhuje ešte 150 hostí, pričom sa kvôli podobným nezrovnalostiam poháda ešte aj s kuchármi. Všetko pre našu spokojnosť. Určitý zákazník však môže zájsť ešte ďalej a upozorniť, že na svoju stokrát pozmenenú objednávku čakal príliš dlho. Za obed pritom zaplatí 3,50 Euro a myslím si, že bez takejto tržby, ktorú nám doprial, by sa prevádzka zaobišla. 

Neželané typy zákazníkov
Ohodnoťte příspěvek